Logo Tasarım Nedir? Kuralları Nelerdir?

Logo tasarım hakkında bilgi ve detayları incelemeniz, logo yapacak ve yaptıracaklar için iyi bir bilgiye sahip olacaksınız. Bir logo tasarım için bütün aklınızdaki sorulara cevap bulabileceksiniz.




Logo Tasarım Nedir?

Logo bir firma,ürün,kişi yada nesnenin kişinin aklına kazıma sanatıdır. Bir başka şekilde ifade edecek olursak firma veya ürünün kimlik kartıdır. Birşey aklımıza geldiğinde zihnimizide ilk canlana o şeyi ilk nasıl ve nerede gördüğümüzdür. onun için logo tasarım basit ve akılda kalıcı olmalıdır. Büyük firmaların logolarını göz önüne aldığımızda gayet basit küçük detaylarla anlatmak yada bilmek istediğinizi sizin zihninize yerleştirmesidir.


Logo Tasarımında 4 Önemli Kriter

Kurumsal bir logo oluştururken, tasarım süreciyle ilgili 4 önemli kriterden bahsedebiliriz: 

1- Renk: 

Peki logomuzu renklendirme aşamasında ne yapacağız? Bunun için önce bazı renklerin anlamları ve temsil ettiği değerlere bir bakalım: 

  • Kırmızı: enerji, güç, savaş, kan 
  • Turuncu: coşku, yaratıcılık 
  • Sarı: güneş, mutluluk 
  • Mavi: derinlik, güven, sadakat 
  • Yeşil: büyüme, uyum, tazelik 
  • Mor: saltanat, lüks 
  • Siyah: güç, şıklık, ölüm 
  • Beyaz: iyilik, masumiyet, ışık 
  • Diğer renklerle ilgili tanımlara buradan ulaşabilirsiniz. (İngilizce) 

2- Font: 

Markayı ister logotype içerisinde grafik olarak kullanıyor olun, ister grafik sembolün altına ayrıca belirtiyor olun, buradaki 3 noktaya dikkat etmeniz gerekiyor: 

Kullanılacak tüm boyutlarda okunabiliyor olmalı 
Marka ruhunu yansıtıyor olmalı (resmi, sportif, trendy vs) 
Tasarımla bütünleşmiş olmalı 


3- Stil: 

Eğer logonuz daha geleneksel ve resmi bir işi temsil edecekse, örneğin bir hukuk ya da muhasebe firması, bu durumda harflerin üzerinde yarış yapan kayakçılar gibi bir animasyon kullanmanız pek de akıllıca olmayacaktır. 

Aslında aynı sektördeki diğer örnek çalışmaları inceleyerek başlamakta fayda var. Fakat tabii ki ayrışmasını istediğiniz bir logo için farklılık yaratacak unsurlar da eklemeniz gerekiyor. 
Ayrıca logoyu kullanacağınız yerleri (kartvizit, antet, ürün etiketleri, tabela vs) baştan düşünerek, yatay ve dikey boyutlara da dikkat etmek gerekiyor. Çok geniş ya da çok yüksek bir logo, pratikte başınızı ağrıtacaktır. 

4- Grafik İmaj: 

Markayı temsil edecek grafik çalışmaya gelince KISS kuralını da atlamamak lazım (Keep It Simple Stupid). Bazı durumlarda ise grafik imaj kullanmak yerine, markanın stilize edilerek yazılması şeklinde de bir logo oluşturulabilir. 

Fakat belirli bir uzaklıktan bile grafik çalışmanın algınabilmesini sağlamak tutmak lazım. 
Tüm bunlarla birlikte unutulmaması gereken bir husus da, logonuz farklı uygulamalarda deforme edilmeden kullanılmalı. Örneğin promosyon olarak dağıtacağınız tişörtler üzerinde nakış olarak işleyeceğiniz zaman, çok ince detaylara sahip bir logo işinizi zorlaştıracaktır. Ayrıca web ya da ekran üzerinde göreceğiniz renklerle, baskılı malzemelerde göreceğiniz renkler arasında fark olmaması için, tasarım aşamasında referans renk kodları (pantone vs) kullanmakta ve farklı basılı materyaller üzerinde test etmekte fayda var. 
(alıntı) 


Yorumlar