1.Her öğrenci kendi çalışma ortamına göre bir çalışma planı
hazırlamalı ve bu plana mutlaka uymalıdır.
2. Çalışma metodunu
dersin özelliğine göre seçmelidir. (Okuma, not tutma, anlatım, tümden gelim,
tüme varım gibi) sayısal dersler çalışırken mutlaka metodu olarak yazarak çalışma
metodu uygulanmalıdır. ]
3. Ders çalışmaları mutlaka belli bir yerde sakin bir
ortamda bir masa üzerinde yapılmalıdır.
4. Hemen her derste bütün konular çalışılmalı, konular
arasında önemli önemsiz ayrım yapılmalıdır.
5. Ders araç ve gereçlerini çalışmaya başlamadan önce
hazırlamalı, unutulmamalıdır ki araç ve gereç ihtiyacı olduğunda temin edilmeye
çalışılırsa hem zaman kaybına hem de dikkat dağılmasına neden olur.
6. Çalışmaya psikolojik olarak hazır olmayan kişi
problemlerinden kendisini soyutladıktan sonra çalışmaya başlamalıdır.
7. Öğrenmeyi aralıklarla yapmalı, bu aralıklarda dinlenmeyi,
gezinti, söyleşi, müzik ile yapılabilir.
8. Çalışkan konu kendi başına bir bütün değilse, geçmiş konular
gözden geçirilmelidir.
9. Sözel dersler çalışılırken ana düşünceleri dile getiren
anahtar kelime ve cümleler tespit edilmeli gerekirse renkli kalemle altları
çizilmelidir.
10. İşlenecek konu dersten önce çalışılmalı, anlaşılmayan
yerler tespit edilerek derse girilmelidir.
11. Ders çalışılırken motive olunmalı, televizyon karşısında
veya yatarak çalışmanın etkinliğini azaltacağı unutulmamalıdır.
12. Düzenli bir defter tutma alışkanlığı kazanılmalı.
Tükenmez kalem yerine kurşun kalem kullanmaya özen göstermelidir.
13. Çalışırken bir cevabı ezberlemek yerine konuyu anlamaya
veya problemin çözümü yolunu öğrenmeyi seçmelidir.
14. Anlatım dersinin arkasından sayısal (matematik,
fenbilgisi gibi) bir ders çalışılmalıdır.
15. Sabah kahvaltısı yaparak okula gelmesi, aksi
takdirde ders dinleme dikkatinin azalacağı unutulmamalıdır.
Yorumlar