14 Şubat 2016 Pazar

Programları Kurmadan Çalıştırın!

İmage Bilgisayarlarla az da olsa işi olan biriyseniz başınıza gelmiş olabilir. Evinizde bilgisayarınıza yüklediğiniz bir program, dışarıda başka bir bilgisayarda size lazım oldu. İçinde bulunduğunuz durum gereği, o bilgisayara programı kuramazsınız, veya programı hiçbir yerde bulamadınız. İşte tam da bu durumlarda işinizi görecek bir program var: Cameyo Cameyo Programın çalışma mantığı ve kullanımı basit. Kurduğunuz programı tek bir paket haline getirip size veriyor. Verdiği dosyayı USB belleğinize atıp, herhangi bir bilgisayarda açabilirsiniz. Buraya tıklayarak programı indirebilirsiniz. Şunu ilk olarak söylemem gerek, taşınabilir yapmak istediğiniz program bilgisayarınızda yüklüyse önce o programı silin. Halihazırda yüklü olan bir programı taşınabilir yapamıyoruz. #Adım 1 Öncelikle, bu linkten Cameyo’yu indiriyoruz. İmage #Adım 2 İndirdiğimiz dosyayı açıp, “Capture an installation” seçeneğini seçtikten sonra OK diyoruz. İmage Daha sonra ekranın sağ altında aşağıdaki gibi küçük bir pencere açılacak. Bu araç, sisteminizin görüntüsünü alır. Daha sonra taşınabilir yapmak istediğiniz programı yüklediğinizde sisteme yeni eklenen dosyaları, yani kurduğunuz programı algılar ve paket haline getirir. Gerçekten basit ama mantıklı bir sistem İmage #Adım 3 Ben, örnek bir kurulum için CCleaner programını seçtim. Programı indirip kuruyorum ve daha sonra ekranın sağ altında yer alan “Install Done” butonuna tıklıyorum. İmage Daha sonra: İmage Ve İmage Ekranları karşınıza çıkacak. Artık son adıma gelmiş olduk. Birkaç dakika sonra karşınıza, taşınabilir programın hangi klasöre kaydedildiğini gösteren bir pencere çıkacak. Belirtilen klasördeki programınız artık kullanıma hazır. Oluşturulan dosyayı USB veya HardDisk’inize atın. Daha sonra nerede olursanız olun dosyayı USB belleğinizden açıp programı kurmadan kullanabilirsiniz.
Not: Birden fazla programı taşınabilir yapmak istiyorsanız, bu işlemleri her biri için ayrı ayrı yapmalısınız.
Sonuç & Özet 1) Cameyo, önce bilgisayarınızdaki dosyaları aklında tutar. 2) Bir program kurduğunuzda bu programı algılar ve tek paket haline getirir. İşinize yarayan programları artık her yerde, istediğiniz zaman kullanabilirsiniz.

Hiç yorum yok: